Caravana S.O.S Halkidiki

duminică, 27 aprilie 2014

In fata Parlamentului de la Atena
Cine sunt eu ?
Sunt o constanteanca, pe nume Mihaela Dima, pictor si profesor de educatie plastica si locuiesc in Halkidiki, la Ormylia, la inceputul bratului Sithonia. 
Poate ca va intrebati de ce-mi fac introducerea tocmai in acest articol! 
Ei bine! ...  Pentru ca in zona mea, se regaseste o viitoare mina de exploatare a aurului, iar noi cei din peninsula si nu numai ne luptam pentru a inceta lucrarile. De ce imi pasa? De ce ma implic? Pentru ca ma gandesc la tara mea sa nu ajunga asa:
Lupta pentru tara ta, daca nu vrei sa ajunga asa!!!
Sunt una dintre persoane care protesteaza pentru Rosia Montana si a gazelor de sist, deoarece casa mea natala este Romania, in acelasi timp sustin de fiecare data si Halkidiki, pentru ca doar locuiesc in aceasta peninsula, in Ormylia, la o ora de Padurile Skouries. Aici imi traiesc viata, dau lectii de arte plastice, respir aerul egean, imi pasa de imprejurimile din zona, de fructele si legumele pe care mi le ofera natura, de raul Havrias care izvoreste din Skouries si trecand alaturi prin comuna unde mi-am prins radacinile. Nu as dori sa vad cum pamantul si norii plang cu sange, nu doresc sa ma vad otravita si sa-mi vad pe cei care imi sunt alaturi.
De pe 23 pana pe 25 noiembrie 2013, timp de 3 zile am mers intr-o caravana cu 4 autocare organizata de S.O.S Halkidiki spre Katerini, Larisa, Volos, Lamia si Atena pentru a protesta pentru a trezi lumea care nu stiau ceea ce se intampla in peninsula.

Eram in metro, la Atena, mi-a placut reactia unei batrane dupa ce i-am oferit un pliant. Mi-a spus : “Numai in Halkidiki se intampla asta? Peste tot in lume si nimeni nu vede, inca nu ne-am trezit cu totii pentru o viata mai buna! Dumnezeu sa ne ajute si sa fie alaturi de noi!”.

Mina de aur din Padurile Skouries, Halkidiki, Muntii Kakavos
Ca de fiecare data cand se organizeaza protestele mai mari, am dat fuga pe Facebook pentru a da apel romanilor din Grecia si din imprejur pentru a fi alaturi de ceea ce se intampla si la noi in tara, Romania. In fata Parlamentului de la Atena, un politist din fortele care asigurau securitatea protestului, foarte curios, m-a intrebat “Ce inseamna Rosia Montana? Unde este ea?” M-a surprins ca nu mi-a intors spatele, a fost un bun ascultator, cu toate ca functia îi cere sa fie impotriva noastra si de partea prea inaltului El Dorado (Eldorado Gold Company este compania canadiana care a inceput din toamna lui 2012, avand in proiect exploatarea cu cianuri, la Olympias, Skouries si Perama, in Halkidiki) si a Guvernului mituit.



"Spunem NU aurului si DA vietii!”

0 comentarii:

My favorite blogs

Google+ Followers