Continutul de grasimi:
Prima si cea mai importanta diferenta dintre cele doua tipuri de lapte sta in continutul de grasimi. Laptele de bivolita este mai gras, de aici si textura sa mai cremoasa, mai densa si gustul mai bogat, care il fac o delicatesa in materie de branzeturi si iaurturi.

Practic, laptele de bivolita are de doua ori mai multe grasimi decat cel de vaca, atat grasimi monostaurate, cat si polisaturate. Avantajul este ca iti creste senzatia de satietate pentru mai mult timp, iar dezavantajul este ca e greu digerabil. De aceea, lapte de bivolita este putin recomandat copiilor sau persoanelor in varsta.

Continutul de proteine:
Laptele de bivolita are cu 40% mai multe proteine in comparatie cu cel de vaca. In plus, aceste proteine sunt mai rezistente procesarii termice, cea ce il face ideal pentru procesare si trasformare in branzeturi. Nu degeaba, cea mai apreciata mozzarella din zona Napoli este fcacuta din lapte de bivoloita. Dar, la fel ca grasimile, proteinele sunt greu digerabile.

Numarul de calorii:
Daca tii dieta, laptele de bivolita nu va fi, cu siguranta, prima alegere. Asta pentru ca are mai multe calorii decat cel de vaca. 100ml de lapte de vaca contine 70kcal, in timp ce aceeasi cantitate de lapte de bivolita contine 100kcal, cele mai multe provenind din grasimi.

Minerale si vitamine:
Laptele de bivolita are cu 58% mai mult calciu decat cel de vaca. In plus, este bogat in magneziu, potasiu si fosfor. Este o sursa buna de Vitamina B12, Vitamina E, Vitamina A si riboflavina, necesara pentru formarea anticorpilor, a celulelor pielii si a celulelor rosii ale sangelui. Prin comparatie, laptele de vaca are cu 43% mai mult colesterol, dar are si mai mult iod, Vitamina B12, Vitamina D si Vitamina B2 in compatarie cu cel de bilvolita.

Beneficii pentru sanatate:
Atat laptele de bivolita cat si cel de vaca sunt recomandate pentru oase si dinti sanatosi. Laptele de bivolita este recomandat pentru cresterea apetitului pentru a preveni anemia si pentru imbunatatirea sistemului imunitar. Laptele de vaca, mai sarac in grasimi, este recomandat pentru prevenirea obezitatii si a diabetului de tip 2, dar si a bolilor cardiovasculare.


Tu pe care-l preferi?